donderdag 28 november 2013

Nesteldrang

Met 36 weken op de teller (en in de buik) is het aftellen nu toch echt begonnen. We gaan er voor t gemak vanuit dat nummer 3 ook 2 weken langer op zich laat wachten (net als zijn/haar grote broers), maar als D-Day staat toch echt 25 december op de kalender.

En wat gebeurt er vaak met een zwangere rond deze termijn? Juist ja: Nesteldrang! Voor diegenen die daar nog nooit van hebben gehoord: dat is een (soms behoorlijk irritante) gemoedstoestand waarbij je de ongelofelijke drang voelt om je 'nestje' in orde te maken voordat de verse nakomeling zich aandient. Dus extreem poetsen, opruimen en klussen is in dit geval niet vreemd.

Hier wordt dat alleen een beetje (lees: heel erg) bemoeilijkt door mijn immobiliteit en drukke en onoverkomelijke verplichtingen van Joris. Vandaar dat we naast deze nesteldrang hier in huis ook nog eens last hebben van een irritante moeder/vriendin. Eentje die meer wil en doet dan ze eigenlijk zou moeten doen, dat nog niet genoeg vindt en daardoor af en toe een iets korter dan gebruikelijk lontje heeft.

Bij deze dus mijn digitale excuses aan iedereen die daaronder te lijden heeft (it wasn't me, puur hormonen!).

Maar na vandaag kan ik gelukkig weer iets van mijn to-do-lijstje afstrepen: Het behang zit erop!



Nu nog even n groen muurtje geel schilderen en dan...



Die onbeschrijfelijke hoop zooi die eigenlijk babykamerinboedel is een plekje geven!



Adem in, adem uit, alles komt goed.... (zeggen ze)

2 opmerkingen:

  1. tuurlijk komt alles goed! En je behang is sowieso super mooi!!!
    Nog dank voor de tip. Lijkt me een leuk compleet cadeautje zo idd!
    Succes met laatste loodjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en pas op met die korte lontjes zo rond oud & nieuw vuurwerk he ;)

    BeantwoordenVerwijderen