donderdag 14 maart 2013

Schiermonnikoog in plakbandjes

Ooit kwam ik het idee tegen om met washi-tape (mooie gekleurde plakbandjes) een complete 'muurschildering' te maken. Ideaal, want ik had na het stuccen en schilderen van de zoldermuren een beetje witte-muren-angst overgehouden. Niet zozeer dat ik bang was voor de witte muren, maar wel dat ik bang was om er ook maar de allerkleinste beschadiging op te maken (vrij absurd als je bedenkt dat we in een ruim 80 jaar oud huis wonen, compleet met bijbehorende butsen en scheuren).

Enthousiast over dit plakbandjesplan vroeg ik Finn wat er dan op zijn muur zou moeten komen. Er van uitgaand dat hij wel zou komen met zoiets als een boom, auto of graafmachine (ach ja, doe ns moeilijk) stond ik wel even met n mond vol tanden toen zijn antwoord luidde: 'Schiermonnikoog'. Juist, mijn driejarige wil een muurschildering van Schiermonnikoog op zijn slaapkamermuur.

Schiermonnikoog, dat was onze laatste vakantiebestemming. Een eiland (check) met een vuurtoren (check), veel kleine huisjes (check), mooie natuur (check) en zonder auto's (check). Vanmiddag werden alle rolletjes tape tevoorschijn gehaald (okee, met een beetje valsspelen, het waren niet allemaal echte washi-tapejes, het grootste deel is van de Hema) en een uurtje later was daar...


Schiermonnikoog!


Ik begon met de vuurtoren, volgens Finn toch eigenlijk wel het allerbelangrijkste van het eiland. O ja, dan ook maar meteen een eilandachtige lijn eronder.


Hé, dat valt niet tegen. Dan nu de huisjes. Al plakkend hoor ik in gedachten de stem van de legendarische Bob Ross: "Ooh, look at those friendly little houses..."


En dan nog wat natuurschoon in de vorm van een stakerig boompje vol lenteblaadjes: "And there we'll put some more happy leafs, look how they are swinging in the wind..." 
Natuurlijk mogen ook de paddestoeltjes niet ontbreken: "Just put some dots on them, don't be scared, the mushrooms would love them..."


Vanavond ging Finn vol verwachting naar boven. Er was een verrassing op zijn kamer, wat zou dat zijn? Tien tellen later kwam de kreet: "Jaaaaa, Schiermonnikoog!" Pfoe, goedgekeurd...

8 opmerkingen:

  1. Haha, nou daar kan Bob Ross nog wat van leren!! Heel erg gaaf :-) en supergrappig geschreven...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, wauw, wat een leuk idee! het ziet er supermooi uit. (en gelukkig dat het ook goedgekeurd is.... is toch altijd maar even afwachten)
    gave tipi tent ook :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Maybe he/ it has a little friend".... Wat een onverwachte jeugdherinnering voor ons en dus ook voor Finn! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk!! En origineel! Hahaha... een ander kind wil dan graag een brandweerauto ofzo, jouw kleintje heeft smaak :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bob Ross meest Schiermonnikoog, dan kan er ook bijna niets meer misgaan. Mooi gedaan. Ben ook dol op Schier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hihi leuk gedaan en dus helemaal bob ross-rustgevend dus. Had je ook grimson black tape? Enne ook een mooie tipi in de kamer zie ik!
    Grappig dat we dezelfde eerste singeltjes ervaring hebben :)
    En gister mocht ik ook het promo boodschappen doen pakket ontvangen. Ik ga eens even kijken wanneer we dit gaan doen. Zoon had al wel meegekeken en had er wel al zin in!

    BeantwoordenVerwijderen