vrijdag 31 augustus 2012

Help, mijn man heeft een hobby!

 

Boney M, Abba, Beegees, Luv, Pointer Sisters, The Cure, Deee-lite, Human League, Grace Jones, AcAd,Armand, David Bowie, Johnny Cash, Anne Clark, Eurythmics, Jefferson Airplane, Madness, The Pogues, Elvis, Madonna, ..... En heel héél veel meer...

Platen. Elpee's. Singles. Maxi singles. Niet 10, niet 20, niet 100, niet 1000. Maar heel, héél veel meer... Overal in huis zijn ze terug te vinden. In een grote kast in de woonkamer, in een nog grotere kast in de kledingkamer, in de nieuwe kast op zolder en verder in veel, héél veel dozen. Mijn man houdt van muziek. Van héél veel verschillende muziek. Gezellig om thuis af en toe wat plaatjes te draaien. Erg geinig die hoge 'kent-u-deze-nog'-factor. Helaas ook een hoge 'wat-moet-je-in-'s-hemelsnaam-met-zoveel-zooi'-factor...

Nou, draaien dus! Al avondenlang is Joris achter de draaitafels te vinden. "Wat denk je, zou deze dansbaar genoeg zijn?" "En deze, wie zou deze kennen?" "En wat nou als ze met een verzoekje komen, dan moet ik die en die en die natuurlijk ook meenemen..."

Vanavond is het feest. Groot feest bij mij op het werk. De platen (nee, niet allemaal, daar zou een verhuiswagen aan te pas moeten komen) zijn ingepakt, net als de draaitafels. Vanavond is meneer mijn man de DJ, en ik mag dansen!

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten